Fotopuslespil og rammer
-
Hvor stort er det færdiglagte fotopuslespil?
Størrelsen af vores fotopuslespil er:
48 brikker: ca. 48 x 36 cm
100 brikker: ca. 48 x 36 cm
200 brikker: ca. 48 x 36 cm
500 brikker: ca. 48 x 36 cm
1000 brikker: ca. 64 x 48 cm
2000 brikker: ca. 90 x 67 cmDet nøjagtige tilsnit kan du bestemme med hjælp af markeringsrammen i ordreguiden. Bemærk venligst, at der i vores produktion kan gå få millimeter tabt i siderne. Derfor skal du ikke placere vigtige elementer helt ude i kanten.
-
Hvor skal jeg udstille mit færdige puslespil?
Det bedste sted til dit fotopuslespil er, hvor alle kan beundre det: på væggen. Du kan enten lime det sammen med vores puslespillim eller lægge det bag glasset i et af vores puslespilrammer i aluminium.
-
Kan jeg bestille mit fotopuslespil i både liggende og stående format?
Formatet afhænger af, hvordan dit foto er blevet gemt. I ordreprocessen kan du endda skifte fra stående til liggende.
-
Kan jeg bestille en enkelt brik igen?
På grund af vores automatiserede bestillingssystem er det ikke muligt at bestille en enkelt brik igen. Hvis du har mistet en brik, er vi nødt til at producere hele puslespillet igen.
-
Kan jeg lave min egen collage og tilføje tekst?
Med vores collagedesigner kan du lave et kunstværk ud af flere billeder. Du kan tilføje tekst, ændre baggrunden og vælge mellem forskellige rammer og designs.
-
Passer puslespilrammerne også til puslespil fra andre producenter?
Puslespilrammerne af høj kvalitet passer nøjagtigt til vores fotopuslespil. Bemærk venligst, at størrelsen på puslespil fra andre producenter sandsynligvis vil variere, selvom puslespillene har samme antal brikker.
Vendespil
-
Kan jeg føje tekst til kortene?
Med et billedredigeringsprogram efter eget valg kan du føje tekst til kortene og derefter uploade filen.
-
Jeg har ikke nok fotografier til et fotovendespil med 72 kort. Hvad kan jeg gøre?
Vidste du, at billeder med f.eks. en musling, et dyr eller en blomst også kan bruge på spillekortene? Hvorfor ikke gå udenfor og tage et par billeder? Kortene behøver ikke nødvendigvis kun indeholde ansigter.
-
Hvordan kan jeg ændre billedudskæringsområde og undgå, at ansigterne bliver afskåret?
Når du har uploadet dine billeder, skal du klikke på hvert enkelt billede i forhåndsvisningen. Med et klik kommer du til billedindstillingerne, hvor du kan vælge den sektor, der ikke vil blive afskåret, når kortet skæres i sin kvadratiske form.
Billedfiler og billedkvalitet
-
Hvilke dataformater kan behandles?
Vi behandler formaterne JPG (jpg, jpeg) og PNG. De fleste digitale kameraer tager automatisk billeder i det ønskede JPG-format.
-
Hvilken billedopløsning er nødvendig?
Jo højere opløsningen er, desto bedre er billedet på dit trykte fotopuslespil. Billedets kvalitet afhænger også kraftigt af opløsningen af det originale digitale billede. Hvis dine billeder har en minimumslængde på 1.600 pixel på sin længste side, er dette tilstrækkeligt til et puslespil på 48, 100, 200 eller 500 brikker. Dette svarer omtrent til et billede taget med et kamera med 2 megapixel. Til puslespillet bestående af 1.000 brikker anbefaler vi en minimumsstørrelse på 2500 pixel, hvilket svarer til et digitalkamera med 4 megapixel.
Når du har uploadet dit billede, bliver du taget til "puslespildesigneren", hvor en skala med 1 til 5 stjerner angiver, om kvaliteten af dit billede passer til det puslespilformat, du har valgt:
5 stjerner = fremragende opløsning
4 stjerner = god opløsning
3 stjerner = gennemsnitlig opløsning, billedet kan muligvis være sløret
2 stjerner = moderat opløsning, billedet vil være sløret
1 stjerne = dårlig opløsning, billedet vil være meget sløret
Bemærk, at denne skala kun refererer til opløsningen af dit billede. Billedets skarphed og generelle kvalitet kan ikke overvejes. Jo større fotopuslespillet efter dit eget valg er, desto højere skal billedopløsningen være. En visuel inspektion af dit billede finder ikke sted. Vi ændrer ikke opløsningen på din overførte fil! En refusion på grund af utilstrækkelig kvalitet af billedfilen kan ikke tages i betragtning. Kontroller kvaliteten af dit billede, før du bekræfter din ordre. -
Hvad er den maksimale filstørrelse, jeg kan uploade?
Den maksimale filstørrelse er 80 MB.
-
Hvilket farverum kræves til mit billede eller min grafik?
Du bedes overføre dine billeder i farverummet sRGB. sRGB er standardfarverummet på de fleste digitalkameraer. Gem også sort/hvid-billeder som en JPG-fil i sRGB og ikke i gråskala.
-
Vil mit foto blive redigeret?
Nej. Fotoet vil ikke blive redigeret. Det bliver trykt i størrelsen 1:1 i henhold til den billedfil, du har overført til os.
-
Jeg vil gerne lave en fil, der passer helt nøjagtigt. Hvilke mål skal filen have?
-
Kan der forekomme farveafvigelser, når produktet trykkes?
På grund af den individuelle justering af skærme, som kan variere i lysstyrke, opløsning, kontrast og farve eller som følge af forskellige grafikkort, kan farveforskelle ikke udelukkes. Farveafvigelser mellem din skærm og det færdige produkt er således mulige.
-
Kan jeg bruge alle slags billeder, selv dem, der er blevet downloadet fra internettet?
Vær venlig at respektere ophavsretten. Du må ikke overtræde tredjeparters rettigheder med din ordre. Det betyder, at et billede udelukkes fra at blive brugt til fremstilling af vores produkter, hvis du ikke er den juridiske ejer af billedet og ikke har ejerens tilladelse. Ulovlige billeder er udtrykkeligt forbudt. Flere oplysninger kan findes under generelle vilkår og betingelser.
Bestilling
-
Er der mulighed for at foretage ændringer, efter ordren er blevet afgivet?
For at holde løftet "Bestilt i dag, afsendt i morgen", bliver din ordre sendt til produktion umiddelbart efter, at betalingen er blevet bekræftet. Fra det øjeblik er det ikke længere muligt at få nogen indflydelse på processen. Vi anbefaler, at du gennemgår din ordre meget omhyggeligt, før du bekræfter den.
-
Er det sikkert at bestille online?
Vi overfører data ved hjælp af TLS-sikkerhedssystemet (Transport Layer Security) sammen med en 128 bit-kodning. Denne teknologi giver den ultimative sikkerhed. Den bruges f.eks. af banker til databeskyttelse på netbank. En lukket nøgle eller lås i din browser viser, at dine data krypteres, mens de overføres.
-
Er mine personlige oplysninger beskyttet?
Vi tager beskyttelsen af personlige oplysninger og dit privatliv meget alvorligt. Vi lægger stor vægt på at håndtere dine data omhyggeligt. Vores mål er at sikre, at du nyder at besøge vores butik og anbefaler vores hjemmeside til andre med god samvittighed. For at sikre den bedst mulige beskyttelse af dit privatliv er det vigtigt for os, at vi overholder alle lovbestemmelser inden for databeskyttelse. Flere oplysninger kan findes i vores fortrolighedserklæring.
Betaling
-
Hvilke betalingsmetoder er tilgængelige?
Dankort:
Vi accepterer betalingskort af typen Dankort. Din konto opkræves straks, efter at dine indtastede oplysninger er blevet bekræftet. Dataene overføres via en SSL-beskyttet forbindelse.Kreditkort/ Debitkort:
Vi accepterer kreditkort af typen VISA eller Mastercard. Din kreditkartkonto opkræves straks, efter at dine indtastede oplysninger er blevet bekræftet. Dataene overføres via en TLS-beskyttet forbindelse.Klarna-faktura:
Du kan betale nemt og sikkert via din konto. Du modtager først varerne og har derefter 14 dage til at betale for din ordre. Vi tilbyder betaling med faktura i samarbejde med vores partner Klarna.PayPal:
Onlinebetalingstjeneste, som du kan betale med sikkert, nemt og hurtigt online. Efter at have modtaget bekræftelsen fra PayPal, som bekræfter, at betalingen er blevet behandlet, begynder vi at producere din ordre. -
Hvor finder jeg fakturaen til min ordre?
Vi sender ikke fakturaen i forsendelsespakken. I ordrebekræftelsen, som sendes til dig via e-mail, finder du en grøn knap. Ved at klikke på denne knap føres du til din personlige statusside. Her kan du downloade din faktura efter ordren er sendt.
-
Vil jeg blive informeret, når min betaling er overført?
I ordrebekræftelsen, som sendes til dig via e-mail, finder du en grøn knap. Ved at klikke på denne knap føres du til din personlige statusside. På denne side finder du oplysninger om status for din ordre og betaling.
Forsendelse og levering
-
Kan jeg få ordren leveret til en anden adresse?
Ja, i adressedatabasen kan du udfylde en leveringsadresse, der er anderledes end faktureringsadressen, så du f.eks. kan sende fotoproduktet som gave til en anden person. Denne service er gratis. Husk at informere modtageren om pakken. Hvis modtageren ikke er hjemme til at kvittere for pakken på hverdage, skal du angive en alternativ adresse som f.eks. adressen for en arbejdsplads. Fakturaen følger ikke med pakken.
-
Hvad er leveringstiden for min ordre?
Den forventede leveringsdato kan findes på vores hjemmeside under den blå knap (Opret den her ...) og i indkøbskurven. UPS leverer normalt pakken 2 eller 3 hverdage efter afsendelse. Vi informerer dig via e-mail og sender dig et sporingsnummer, så snart pakken forlader produktionsafdelingen. Hvis du tilfældigvis befinder dig i et fjerntliggende område, skal du være opmærksom på, at leveringen kan tage længere tid.
-
Kan jeg se status for min ordre?
I ordrebekræftelsen, som sendes til dig via e-mail, finder du en grøn knap. Ved at klikke på denne knap føres du til din personlige statusside. Slet ikke denne e-mail. På denne side finder du oplysninger om de produkter, der er bestilt, og en status for din ordre, som opdateres hver time. Et sporingsnummer, der giver dig mulighed for at følge pakken, vises på denne side, når din ordre har forladt produktionsafdelingen. I mellemtiden sendes en forsendelsesbekræftelse til dig, hvor du også finder sporingsnummeret.
-
Kan I fremskynde min ordre til denne særlige lejlighed?
Vores proces er tilpasset for at levere produkterne hurtigst muligt. Når din ordre er blevet bekræftet, sendes fotoproduktet direkte til den automatiserede produktionsproces. Fra dette øjeblik er det umuligt for os at få nogen indflydelse på produktionsprocessen. Vi håber, du vil forstå, at vi af tekniske årsager ikke kan behandle ordrer på en privilegeret måde. Derfor vil vi anbefale dig at bestille din gave et par dage tidligere for at være sikker på, at den når frem i tide. Den forventede leveringsdato nævnes altid i indkøbskurven og findes også i ordrebekræftelsen.
-
Kan jeg hente min ordre direkte fra produktionsstedet?
Desværre er det ikke muligt for kunder at afhente produktet.
-
Hvad er leveringsomkostningerne?
Information: Leveringsomkostningerne pålægges kun én vare. Hvis du for eksempel bestiller to fotopuslespil og en ramme, skal du kun betale fragtomkostningerne for en stor pakke.
-
Hvilken kurer leverer min pakke?
Vi sender din ordre med UPS, som er den kurer, vi har haft den mest positive erfaring med. UPS leverer din pakke CO2-neutralt, hurtigt og sikkert.
-
Kan jeg få min ordre sendt til udlandet?
Hos puzzleyou.dk leverer vi kun i Danmark.
Du kan dog afgive din ordre i det pågældende lands forretning. Du kan finde en oversigt over vores internationale forretninger her.
Fortrydelsesret & reklamation
-
Kan jeg fortryde et køb af et personligt tilpasset produkt?
Fortrydelsesretten gælder ikke for fjernsalgskontrakter for produktion og levering af varer produceret efter kundespecifikationer eller klart tilpasset personlige behov, såsom fotopuslespil og fotospil.
Fortrydelsesretten gælder for ikke-personlige produkter, såsom en puslespilramme, en puslespilmåtte eller puslespillim. Bemærk venligst vores afbestillingsregler. -
Kan jeg fortryde et køb af puslespilstilbehør?
Det er muligt at returnere puslespilstilbehør (ramme, måtte og lim), da der ikke er tale om tilpassede produkter. Ved en returnering skal køberen selv betale forsendelsesomkostningerne og kan derfor selv vælge leverandøren.
Hvis du fortryder købet, skal varen med dit ordrenummer sendes til:
puzzleYOU GmbH
Auf der Haide 2
D - 92665 Altenstadt/WN
TysklandDu må gerne benytte vores fortrydelsesretformular.
-
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har en klage?
Hvis du ikke er tilfreds med det produkt, du har modtaget, bedes du kontakte vores kundeservice. Hvis du har modtaget et ødelagt eller forkert produkt, er du forpligtet til at få din klage bekræftet af den leverende UPS-chauffør. Skulle du opdage, at du har modtaget et forkert eller et ødelagt produkt, efter chaufføren er kørt igen, bedes du kontakte vores service pr. mail. Vi hjælper dig med en løsning og fortæller dig, hvad du skal gøre med pakken.